הוא

סיכום חודש מאי – דיווח הכנסות

נרשם ע"י 15 יוני, 2009

הגיע זמן האמת, השעון שנמצא לו בצד כבר סופר לו לאחור לדיווח הבא אבל אנחנו עוד נמצאים בדיווח הזה.

אז איך היה לנו חודש מאי ?

לא נתחיל מהסוף וישר נציג מספרים, אבל אם אתם ממש רוצים לראות את השורה האחרונה פשוט תגלגלו למטה.

כמו שאמרנו בפוסט שהבטיח על דיווח הכנסות אנחנו רוצים לעשות את זה מעט שונה, אז חשבנו הרבה איך להציג את הנתונים והגענו למסקנה שלפעמים הדברים הויזואליים הם הדברים הטובים.

אז בואו נתחיל: הסקירה תהיה לפי הכנסות והוצאות כאשר בנתיים נשאיר את המספרים בחוץ (אם אתם אנשים של מספרים אשר פשוט תגלגלו לסוף למרות זאת).

השארנו את המספרים לסוף מכיוון שלפי דעתנו הם לא באמת חשובים, ברגע שיודעים מה הם המקומות החלשים והחזקים, המספרים הם דבר שולי.

הכנסות

לפי סוג ההכנסה

כרגע מקורות ההכנסה שלנו מתחלקים ל – 3 סוגים עיקריים: פרסום בתוך האתרים שלנו (כרגע בעיקר AdSense), לידים ומכירות.

כמו שניתן לראות ההכנסות מלידים מהוות יותר מחצי מכלל ההכנסות אחריהם באות ההכנסות מ AdSense ורק בסוף המכירות.

image thumb סיכום חודש מאי – דיווח הכנסות

לפי מקור תנועה

עוד כשהתחלנו בשיווק השותפים החלטנו שחלק מההכנסות שלנו יגיעו לא רק מ PPC אלא גם דרך תנועה אורגנית

לפי דעתנו (ואולי גם לפי ניסיוננו הקצר) תנועה אורגנית ממירה יותר טוב בסוג מסויים של אתרים לעומת תנועה מ PPC.

כמו שניתן לראות רוב ההכנסות של חודש מאי הגיעו מתוך התנועה האורגנית רק רק רבע הגיע מ PPC.

לכאורה מצב מעולה אחרי הכל התנועה האורגנית לא עולה לנו כלום ורק מכניסה לנו כסף.

image thumb1 סיכום חודש מאי – דיווח הכנסות

לאחר שסיימנו את חיתוך ההכנסות נעבור לחלק היותר כואב… ההוצאות.

הוצאות

את ההוצאות ניתן לסווג לפי סוגי ההוצאות בלבד חשוב לנו לדעת על מה הוצאנו יותר כסף.

לפי סוג ההוצאה

בבחירת סוגי ההוצאות בחרנו לשים רק את ההוצאות אשר קשורות בצורה ישירה להכנסות.

כל הוצאה אחרת כגון ציוד משרדי, צרכי מחשב וכד’ לא נכנסו נכון לרגע זה.

הסיבה מאוד פשוטה אנחנו רוצים לבודד את ההוצאות וההכנסות הקשורות לפרסום.

אז להלן גרף העוגה:

image thumb2 סיכום חודש מאי – דיווח הכנסות

אפשר להגיד שכל ההוצאות תופסות חלק שווה בחלוקת ההכנסות הכללית.

ניתן לראות עוד שני דברים חשובים הראשון הוא שהחודש הוצאנו יחסית הרבה כסף דומיינים בחודש הזה, אבל כמו שכולכם יודעים דומיין נרכש לשנה מראש וכנראה שההוצאה הזאת לא תהיה כל כך גדולה בחודש הבא.

ניתן לראות גם שתקציב הפרסום שלנו זה שאחראי להכנסות מ PPC תופס רק חלק של רבע מסך כל ההוצאות בעסק.

ועכשיו לסיכום, הכנסות מול הוצאות או במילים אחרות דו”ח רווח וההפסד.

ד”וח רוח והפסד

image thumb3 סיכום חודש מאי – דיווח הכנסות

אנחנו במצב מאוזן, טוב לא במדוייק הרווחנו מספרים שקלים בודדים.

אז למי שחיכה לכל המספרים מאחורי הגרפים להלן:

המספרים לחודש מאי

סה”כ הכנסות 1150 ש”ח

סה”כ הוצאות 1142 ש”ח

אז איך המספרים מתחלקים?

ההכנסות

לפי מקור הכנסה

מקור סכום
AdSense 322
Leads 628
Sales 200
סה"כ 1150 ש”ח

חלוקה לפי סוג תנועה

מקור סכום
SEO 892
PPC 258
סה"כ 1150 ש”ח

הוצאות

לפי סוג ההוצאה

סוג ההוצאה סכום
Hosting 270
Domains 299
Advertising 310
Other 264
סה”כ 1142 ש”ח

כמו שניתן לראות המספרים לא מזהירים עדיין מדובר בסכומים קטנים,  אבל לא זאת הסיבה שהחלטנו לשמור אתם לסוף.

כמו  שאמרנו בהתחלה המספרים עצמם חסרי משמעות, אם נמצא נישה או מערכת רווחית שמייצרת לנו רווח של  10 אג’ לשעה כל מה שנצטרך זה לקחת את אותה מערכת רווח ולשכפל אותה מספר פעמים.

ברוב המקרים ניתן לבצע זאת כמעט ללא הגבלה, שוק האינטרנט כל כך גדול שכמה שלא נשכפל את אותו רעיון הוא תמיד ייתן לנו את אותו סכום (כמובן שקיימת סטייה לכאן או לכאן).

אז אחרי כל הסיפור הארוך הגרפים והמספרים להלן המסקנות שלפי דעתנו הינם החלק הכי חשוב בכל הדיווח.

המסקנות

  • ההוצאות שאנחנו מוציאים לא תורמות לרמת ההכנסות שלנו.
    רוב ההכנסות שלנו מקורם ב SEO  ולכאורה יכולנו לעצור את הקמפיינים של ה PPC  ולהרוויח כמעט אותו דבר.
  • ההכנסות שלנו מורכבות מפרוייקטים קטנים בעלי פוטנציאל רווח מקסימלי.  ברור לנו שאנחנו לא ממצים אותם עד למקסימום אבל לפי דעתנו נוכל לבנות פרוייקטים גדולים יותר שיכניסו לנו הרבה יותר כסף בהרבה פחות מיקסום.
  • תשלומים מיותרים, כמו הרבה אנשים בתחום השאיפה והרצון להצליח גורמות לנו להוציא כספים במקומות שלא צריך.
    הסיבה העיקרית היא הסיכוי הקטן שמוצר כזה או אחר יעזור לנו למנף את עצמנו לשלב הבא.
    כבר רשמתי באחת הפוסטים הקודמים על הנושא אבל הכלל הוא מאוד פשוט כל מה שכבר נרשם עליו ספר הוא חסר תועלת, אין סיבה לקנות מידע שהוא כולם יודעים אותו.

דברים לביצוע

  • לימוד מעמיק יותר של תחום ה PPC.
  • לימוד CopyWriting בצורה טובה יותר – לפי דעתנו זאת אחת הסיבות למה ההכנסות שלנו מ PPC נמוכות.
  • קביעת לוח זמנים מדוייק לכל דבר כולל משימות לכל יום ולכל שבוע (אנחנו משתמשים בלוח שנה של Gmail).
  • קביעת פגישות עבודה מסודרות ע”מ ליצור שיתוף פעולה יעיל.
  • קביעת זמן לחיים האישיים שלנו בתוך העבודה.

נכון לרגע זה אנחנו כבר באמצע החודש וכנראה שעד לסוף החודש הנ”ל לא נספיק לבצע את כל המשימות, אבל לפעמים הידיעה מהו הדבר שעוצר אותך היא הקפיצה הכי גדולה.

ועכשיו לקוריוז הרווחנו 8 שקלים חדשים לפני מס אחרי מס אפשר להגיד בערך 6 שקלים .

אז מה אפשר לקנות ב 6 שקלים ?

  • ארטיק – זאת לא הוצאה מוכרת
  • חבילת מסטיקים – כנ”ל
  • עט – אנחנו בעידן המחשב
  • דפדפת – כנ”ל
  • אני בטוח שאתם כבר יכולים להמשיך לבד …..
GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...

פוסטים נוספים בנושא:

Share
קטגוריות: דו"ח רווח והפסד תגיות : , , ,

תגובות

שלום לזוג היקר!
ממש אהבתי את הדרך להצגת הכנסות והוצאות וזה ממש מעניין מה שמראה.
שכחתם להכניס לחישוב שהאתרים אין בהם יותר השקעה כמעט ולכן זה הכנסה חודשית יחסית קבועה ככה שזה מעולה!
דבר שני שרציתי לשאול-הלידים הכניסו לכם דרך ppc או דרך האתרים?

סתם במחשבה מהירה..
אתם יכולים בכל נישת אתרים שיש לכם להכפיל את האתרים ואפילו לשלש וככה תשתלטו על הנישה.
וגם אפשר להשתמש באיחסון חינמי עליהם ככה שלא יהיה לכם הוצאות חוץ מזמן.
(כמובן שיש לכם פלוס שיהיה לכם קל לקדם אותו כי יש לכם כבר אתר לתת ממנו קישורים..)

בהצלחה בהמשך הדרך!

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by ytyt02 - 15/06/2009 בשעה 20:51:31

6 ש"ח זו גם התחלה, יש אנשים שבהתחלה מפסידים בערך פי 1000 מזה בחודש אחד.

אז תיראו בזה משהו חיובי…

אפשר לישאו למה אתם משלמים כ,כ הרבה על איחסון, בכמה אתרים מודבר?

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by אילן ג'ורוב - 15/06/2009 בשעה 21:03:58

הי אילן

נחמד לראות אותך אצלנו בבלוג, יש לך בלוג כייפי לקריאה ואנחנו מבקרים בו הרבה.
האחסון מתבצע ע"י 3 חברות אחסון שונות, אנחו עושים הרבה ניסויים שלא היינו רוצים שישפיעו על הדירוג של שאר האתרים שלנו.
האתרים בגוונים של "אפור" בעלי אחסון שונה.
אני יודע שגוגל היום טוענים שזה שלא קיימת השפעה של כתובת IP ושם הדומיין הוא זה שקובע, אבל לך תאמין לגוגל :-)

מדובר בסדר גודל של 56 אתרים כאשר רק חלק מהם פעיל, הרבה מהם הולכים לזבל ברגע שיפוג הדומיין.

ytyt02, דבר ראשון תודה.
רצינו באמת להיות שונים ולכן בחרנו דרך דיווח יותר ויזואלית, אנחנו שמחים שאהבת אותה.

נכון הרבה אתרים הכנסה שלהם היא פאסיבית לגמרי מה שהופך את סכומי הכנסה מהם לדי קבועים עם פונטנציאל לצמיחה.
רוב הלידים או בעצם אפשר להגיד כולם נעשו ע"י SEO בלבד.

מה ששוב מדגיש את המסקנה שציינתי בפוסט, ההוצאות שלנו כמעט ולא תרמו להכנסות.

בנישות של הלידים בהם אנחנו נמצאים אנחנו די שולטים למעט מתחרה אחד מטריד, אבל זה זמני :-) .

בנושא של אחסון חינמי גוגל אומנם אומרים שהם מיחסים לזה משקל זהה כמו אחסון רגיל, אבל בעבר הייתה הפלייה ע"י כתובות ה IP של השרתים שלהם.
אז במקרה הזה אני לא כל כך מאמין לגוגל.

קיימת בהחלט הכנסה חודשית קבועה מאותם אתרים, וניתן בהחלט להפכיל או לשלש את השליטה שלנו בנישות שבהרבה מקרים היא כמעט מוחלטת למעט מתחרה אחד.

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
הוא נרשם by הוא - 16/06/2009 בשעה 07:48:08

יפה לכם
אני חושב ש-seo וppc לא יכולים לשכון בעסק אחד
שלא לדבר על שעות עבודה המושקעות
קשה לתת את הדעת איפה אתם צריכים יותר להשקיע בגלל חוסר נתונים
אבל נראה שאתם רצינים
בהצלחה

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by גבריאל - 16/06/2009 בשעה 07:54:15

הי גבריאל,
נשמח אם תסביר את כוונתך למה PPC ו-SEO לא יכולים לשכון בעסק אחד.
אנחנו רואים את ה- SEO כתחום משלים ל-PPC וכדרך מעולה למיקסום רווחים.
מבחינת ניתוח הנתונים שהעלינו לבלוג, אמרת שקשה לתת את הדעת איפה אנחנו צריכים להשקיע יותר, אז חשוב לנו להדגיש שכרגע אנחנו מתמקדים ב-PPC בלבד.
ההכנסה שיש לנו כיום מ-SEO היא בעיקר הכנסה מאתרי לידים בארץ שהקמנו לפני לא מעט זמן והוותק והאיכות של אתרים אלו הביא אותם למקומות ראשונים ויוצר לנו הכנסה נחמדה.
אגב, אנחנו מזמן הפסקנו להעלות עמודי נחיתה גרועים בעלי עמוד אחד בלבד, ומשקיעים בתוכן איכותי ולכן גם האתרים שכרגע לא מפורסמים דרך PPC יש להם סיכוי טוב להתברג במנועי החיפוש, יש לנו מוצר שניסינו לשווק דרך PPC ולא הצלחנו למכור כלום, והיום הוא מוכר לנו פעם בשבוע-שבועיים בחינם דרך SEO. :)

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 16/06/2009 בשעה 09:07:24

היי,

מזל טוב על הרווח!!
קודם כל להגיע ל break even
(ואפילו להרוויח)זה מעולה ולא קל בכלל, אז מזל טוב, ותמשיכו ככה!
אני מאמין שעד סוף השנה תצליחו לעמוד ביעד שלכם!!
מקסימום עוד כמה חודשים לא סוף העולם :-)

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by יגאל - 16/06/2009 בשעה 10:12:46

הי יגאל,
תודה רבה על התגובה המעודדת. זה מאוד מחזק לקבל תגובות כאלה וזה נותן לנו המון מוטיבציה.
אני ממליצה לך בחום לפתוח בלוג ולתעד את המסע שלך.
בהצלחה :)

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 16/06/2009 בשעה 11:31:53

הי פיראטית,
בהמשך למה ש"הוא" אמר… מחכים לשמוע עדכונים לגבי הקמפיין הראשון שלך בארץ :)

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 16/06/2009 בשעה 12:30:13

אני גר בתל אביב בבית עם גינה תקפצו לקפה ונדבר על זה
אבל בגלל שלא תבואו אני אנסה להסביר

נניח והעיסוק שלי היה מכירת כרטיסי זיכרון למצלמות
הייתי מקים אתר ומקדם אותו SEO. כמובן שהייתי נותן למקדם מקצועי
שיעשה זאת כי הזמן שלי יקר (יבוא, מלאי,הנהלת חשבונות…)
הקידום הוא לטווח ארוך בהנחה שהוא ימכור ובמלחמה אינסופית במתחרים.
אבל מכוון שאפיליאטס הם "זונות" (סליחה) לא משנה מה תיתן להם הם ימכרו
קופצים על טרנדים עוברים מקמפיין לקמפיין עד שמתיישב להם.
מאמינים במוצר או לא הם משווקים.

בעצם מה יש לכם?
אינטרנט, מחשב וזמן.
אינטרנט- 100 ₪ בחודש
מחשב- 200 ₪ בחודש
זמן- אין לו מחיר, יקר מאוד
ולהשקיע ב-SEO אתם (לדעתי) מבזבזים זמן יקר מאוד
התוצאות ארוכות טווח, ובתנאי שהאתר באמת מכניס כסף
ואם לא? כמה זמן בוזבז? המון ויקר
Ppc תוך כמה שעות אתם יודעים אם אפשר להעביר לטייס אוט' או ללחוץ על כסא מפלט

זו כמובן דעתי
מעבר לזה שבתחום הזה (שניהם) הלימוד הוא תוך כדי ריצה
וללמוד שני תכנים מקוטבים ומורכבים?
אעפס נראה לי ממוצעות בשניהם.

הצעה
תתמקדו ותלמדו PPC אבל כמו שצריך
וכשיהיו מספיק הכנסות פאסיביות
תתחילו לגעת ב-SEO ותטפחו "חיית מחמד" שתניב גם היא כסף

קפה?
:)

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by גבריאל - 16/06/2009 בשעה 23:41:18

כפית סוכר אחת בבקשה… ;)
קודם כל אני מסכימה איתך במאה אחוז, זמן הוא דבר יקר מאוד.
כרגע, בגלל שחשוב לנו להגיע לרווחים בפרק זמן לא ארוך כפי שנדרש לרוב משיווק באמצעות SEO אנחנו לא מתמקדים בתחום הזה.
היה פרוייקט אחד בסה"כ שקידמנו דרך SEO, אתר בעברית, והתחרות בארץ מאוד דלה ככה שהיה ממש קל להגיע למקומות ראשונים, ומאז אנחנו מרוויחים ממנו כסף בלי להשקיע בו יותר.
כמובן שאנחנו מאוד רוצים ללמוד SEO בצורה מעמיקה ואנחנו נגיע לשם, אבל… פרה פרה כמו שאומרים.

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 17/06/2009 בשעה 01:23:44

גבריאל אני חושב שלפי מה שאתה אומר אתה סותר את עצמך!
אם תוך כמה שעות אתה יודע אם קמפיין רווחי או לא(ניתן לזה אפילו שבוע)
אז בטוח שאם תקדם במנועי החיפוש את הקמפיין שלך הוא יניב יותר כי יהיה לך יותר זרימה ואתה יודע שלא ביזבזת זמן כי זה קמפיין רווחי..

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by ytyt02 - 17/06/2009 בשעה 01:26:44

ytyt02
לקדם אתר במנוי חיפוש
זו עבודה אינטנסיבית לאורך זמן שדורשת מעל הכל תוכן
לא שלוש פעולות וגמרנו
לכן אם אתה רוצה לזנוח קמפייני PPC
ולקדם עמודי נחיתה ששננו יודעים שהם עמודי פריסל ולא באמת אתר.
לך על זה

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by גבריאל - 17/06/2009 בשעה 07:55:36

גבריאל הם אמרו שבמלא כל קמפיין שהם עושים הם בונים לו אתר איכותי עם תוכן..
ולא צריך לזנוח את הppc!שהוא ימשיך לרוץ ועל הדרך לקדם אותו במנועי חיפוש..

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by ytyt02 - 17/06/2009 בשעה 09:57:40

הי,
אנחנו מאוד משתדלים לעשות את האתרים שלנו איכותיים, ואנחנו כבר מזמן לא מכינים עמודי נחיתה בעלי עמוד אחד בלבד, בשביל הסיכוי שהאתר כן יתברג במנועי החיפוש, וגם כמובן בשביל ה- QS.
אנחנו יודעים שדרושה עבודה כדי לקדם בצורה רצינית את האתרים למקומות ראשונים, וכרגע מתוך בחירה, עקב מעט זמן ורצון לעשות כסף מהר יותר, אנחנו לא מתעמקים בקידום דרך SEO יותר מדי, אבל אנחנו כן בדעה שהמצב האידאלי הוא לקדם גם ב-SEO וגם ב-PPC את האתרים כדי להנות מקהל יעד הרבה יותר גדול (רק 30% מקליקים על מודעות PPC, כל השאר מחפשים בתוצאות האורגניות).

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 17/06/2009 בשעה 10:07:12

היא אמרה
"וגם כמובן בשביל ה- QS."
והיא קצת מתבלבלת וקצת טועה

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by גבריאל - 17/06/2009 בשעה 10:34:54

אשמח אם תסביר למה אני טועה.
הרי זה ידוע שגוגל מאוד לא אוהבים עמודי נחיתה שאין בהם יותר מעמוד בודד וגם פוגעים ב-QS…

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 17/06/2009 בשעה 11:25:09

ההנחה הזאת שאת מניחה "שגוגל אוהבים" זאת הנחה משמועות בלבד
לא?
הרי אנחנו לא באמת יודעים מה הם אוהבים

ולא אמרתי שאת טועה
אמרתי קצת טועה

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
נרשם by גבריאל - 17/06/2009 בשעה 12:46:24

בזה אני מסכימה איתך, יש המון שמועות בנושא, אבל אני מדברת מניסיונות על קמפיינים שאנחנו העלינו.

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
היא נרשם by היא - 17/06/2009 בשעה 13:18:45

הי גבריאל בתוספת למה ש"היא" אמרה נכון שיש הרבה שמועות ונכון שגוגל לא תמיד אומרים את כל האמת.
אבל במקרה הזה הציגו את זה בסרט מאוד מושקע עם מרצה חצי בריטי

תוכל לראות אותו כאן: http://www.youtube.com/watch?v=K7l0a2PVhPQ

האם זה נכון או לא זאת כבר שאלה אחרת.

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
הוא נרשם by הוא - 17/06/2009 בשעה 17:43:40
כתיבת תגובה

(חובה)

(חובה)


              138 queries in 11.241 seconds.